Spade
is a scalable parallel architecture with support to NORMA, CC-NUMA,
COMA models. It's based on commodity single/multiple CPU processing
elements (Servers, Workstations. High-end PC's) and commodity interconnection
networks (FastEthernet, ATM, SCI, Myrinet). In order to provide efficient
implementation of shared memory model, as well as fast message passing,
we are developing custom interconnection systems with hardware support
for remote memory access. Two versions of these interconnection systems
are being developed: |
The
IMPROV Project began in 1994, when Ken Perlin began applying procedural
texture synthesis techniques he developed in the early eighties to animated
characters. The result was "Danse Interactif," in which an animated
dancer performs, following the directions of a choreographer (using
an on-screen button panel) in real-time. Following the success of these
initial experiments, Athomas Goldberg began applying these techniques
to higher-level behaviors and multi-character interactions. The result
was characters that could make their own decisions, based on a set of
pre-scripted rules and carefully controlled statistics governing how
and when they would perform a specific scene or script. |
O software gráfico
do Projeto Aria Due, o Interface, incorpora a tecnologia de animação
procedural, criada inicialmente pelo MRL-NYU em 1994 e depois desenvolvida
em conjunto com o LSI-USP em 1996 com o projeto ARIA. O software utilizado
na época, o Improv, era baseado numa biblioteca de funções próprias,
chamada KPL. Em 1997 foi adotada uma nova linguagem para esta tecnologia,
o VRML. Baseado neste, foi criado o Interface.
A equipe do LSI
agregou à animação facial dos personagens um
sistema de síntese de voz procedural, criando um espetáculo
onde o usuário interage com o personagem virtual através
de uma batuta eletrônica que controla tempo e intensidade da
performance.
Um sistema de
comunicação entre o improv e MIDI também foi
desenvolvido, permitindo que uma estação de controle
rodando um sequenciador comercial possa controlar atores virtuais
em estações gráficas remotas. Este sistema também
garante a sincronia labial automática.
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